Kurung Moden

Saturday, February 19, 2011

kenape dia mesti mati dulu?


salam..arini nak cite satu kisah yang sedih..

antara aku,Rina dan Kecik...

14 februari lalu,
Rina ni sangatlah excited nak beli sekor rabbit..
sebab die macam dah betul2 in love dengan So'od..
(So'od ialah rabbit sha berbaka teddy bear)

Then,kitaorang pon keluar la mencari rabbit.

Sampai je kat kedai rabbit,
Rina dah jumpe rabbit yang die rase paling comel kat kedai tuh.

Bermula lah episod Rina dan si Kecik..

Balik je dari kelas, mesti Rina akan berlari-lari nak jumpe si Kecik.
mesti akan berborak-borak dengan si kecik..
walaupon Rina tau Kecik takkan jawab balik..
(gile rabbit leh cakap..mau sawan aku!)

Memang hidup ceria je bile Kecik ade..

aku pon rase indah je bile ade pet lam bilik..

Dua hari lepas...

kitorang pasan Kecik berak cair..

OMG!

maknenye die cirit-birit..
sriyes aku cuak..
Rina da meleleh-leleh tengok rabbit die..

Rina bagi ubat..
bagi minum yakult sejam skali..
bagi air setengah jam skali..
bagi makanan sejam skali..
sebab Kecik da tak larat nak makan @ minum sendiri..
berjam-jam Rina duk depan cage si Kecik..

malam tadi aku terjage sebab dengar bunyik bising lam cage..
rupe-rupenye Kecik menggelupur..
kesian..
aku cuak gile..
terus kejut rina..

pastu Kecik cam baring..
aku sambung tido balik sebab ingat takde pape jadi..
Rina lak duk pandang je si Kecik..mase tuh kul 3pagi..

4pagi..
Rina kejut aku..
da la die da nangis cam orang gile..

'lily,kecik da mati..'

siyes aku macam rase waktu berhenti..
cepat-cepat bangun dari katil,bukak cage,pegang badan kecik..

betul weh..
badan die da makin sejuk..
da makin keras..

Rina,ko nampak aku ok,kan?
aku saje je taknak nangis depan ko..
sedih weh..
sebab aku da start sayang die...

Rina,
ko tau,Kecik tuh da doakan untuk ko banyak gile..
sebab ko baik gile ngan die..
sebab ko memang jage die betul-betul..
better die mati daripada die suffer tahan sakit..
maybe Tuhan nak kecik rase kasih sayang ko before die mati..
sabar ye,Rina..

aku sedih tengok sangkar Kecik kosong weh.....



No comments:

Post a Comment