Kurung Moden

Wednesday, March 23, 2011

macam mana kalau ibu anda meninggal dunia?

*mood = sedih *





*mood= sedih *

semalam masa my best friend , jagung datang bilik..
dia ada cerita yang agak sedih..

her friend,fiza currently studying engineering at UMP..
baru je kehilangan ibu tercinta semalam..

ceritanyer macam ni..

minggu lepas,die dapat call yang ibu die dimasukkan ke hospital sebab cancer..
mase tuh jagung da call2 die untuk tanye camne keadaan die..
*fiza ni kawan jagung dari sekolah menengah lagi*

but fiza just cakap, 'ntahla weh..'

then subuh semalam ayah Fiza call suruh Fiza balik rumah.dahla dia ada test hari tuh!

Fiza tanye kenape tapi ayah dia suruh balik je tanpa bagitau reason sebenar..

Fiza terus sms jagung cakap apa yang ayah die cakap..

Jagung macam dapat hint something and jagung terus pesan,

'kalau ada pape jadi,ko kene terima qada dan qadar..ko kena tau ko still ada kawan-kawan, keluarga ko..'

then,turns out..

kawan Fiza yang setaman dengan dia sms
'takziah'
so,memang Fiza dah kompem la memang something happened kat mak die.

so,Fiza call ayah die cakap ape dah jadi sebenarnyer.
but ayah die refused nak bagitau..
then Fiza cakap, 'nak cakap ngan mak'..

ayah die terdiam..
and the rest is history...

Fiza sms jagung bagitau pasal mak dia dah meninggal..
Jagung kuar dari kelas and terus call die..

surprisingly, Fiza langsung tak menangis!
*jagung lak yang over menangis*

jagung= ko kalu nak nangis,nangis je..jangan tahan..skang bukan masanya ko nak
tunjuk kuat ke apa..nangis je...

fiza= .......

jagung= bila last ko tepon mak ko?

fiza= minggu lepas.. sebab mak aku taknak cakap ngan sape2..ayah aku pon cakap yang mak aku diam ke kat umah minggu ni..

.........................................................................

bile aku dengar cite jagung ni..
aku rase macam ada orang hempuk kepala aku dengan buku chemistry yang tebal 3inci tuh..
rase macam baru kuar dari gua yang hitam..

macam mana kalau mak aku meninggal dunia hari ni,tapi last time aku cakap dengan die minggu lepas???



Ya Allah...takutnye..
ajal maut kan ditangan Tuhan..mane leh nak tahan ajal tuh....

mane leh nak mintak ajal tuh tunggu sampai cuti sem...tunggu sampai kite dah sampai kat umah..
kalu Allah kate, mase tuh,mase tuh gak Malaikat Maut akan tarik nyawa..
tak awal seminit..atau lambat seminit..
confirm! mase tuh gak! tak leh nak nego-nego lagi dah..

kalau boleh,biarlah sempat cium mak..
sempat mintak maaf dari mak..
sempat peluk mak...

jom kita call mak hari-hari!
sebab ajal maut boleh datang bile-bile masa je... :(



No comments:

Post a Comment