Kurung Moden

Saturday, July 9, 2011

Day 8: Eight Fears

1. cicak

actually,aku bukanlah seorang perempuan yang akan terlompat-lompat atau menggeliat kegelian kalau aku jumpa serangga etc. tapi ada suatu ketika ni (pergh..suatu ketika engkau!) entah macam mana aku nampak cicak and aku pegi dekat-dekat.aku tengok badan cicak yang tanpa seurat benang tuh lama-lama and dekat-dekat.humanghaih! meremang bulu roma aku..rupa-rupanya,badan die macam ada corak tau! geli siot. disebabkan aku dah tertengok cicak yang naked itu,maka secara otomatik aku takleh dah kalau ada cicak. cuma aku tak adalah nak jerit-jerit.just "geli ahh cicak".huahua..

2. gelap

gelap.

takde cahaya.

dunia musnah.

eheh..gelap akan buatkan aku rasa lemas.macam takleh nak bernafas.dan rasa macam takleh nak pikir.otak akan mula fikir yang tak patut.tetibe aku pikir ade bende bawah katil laa.. ade bende bertenggek atas locker la..ishh..memang keadaan gelap aku buatkan otak aku jadi 'weng' sikit.takmo..takmo..tak suka gelap.

3. amfibia macam ular dan katak.

ular takyah cerita.aku sebagai perempuan normal,memang takut ular beb.. tak kisahlah kat zoo ade sesi bergambar dengan ular free ke memang aku takkan nak la..cuak dohh.. walaupun ular tuh dah takde bisa.

kalau macam kat kampung,katak-katak memang suka wat toilet and shower kat umah atuk aku jd tempat persinggahan dorang.if aku dalam keadaan darurat pon,aku akan cek dulu sekitar toilet tuh untuk pastikan menatang katak tuh takde. kalau dorang ada jugak,memang cancel lah urusniaga aku! kacau mood beb! aku bukanlah takut sangat.just aku takut dia kencing kat mata aku je..boleh buta woo~~

4.lintas jalan.

aku memanglah.,kalau nak lintas jalan, memang konpiden level akan merudum jatuh! walaupon, aku suka lintas dalm keadaan kereta tuh lagi 5saat je nak langgar..ehe.. bukan aku saje set time nak lintas camtuh..tapi entahlah.. sebab tuh aku 'kureng' skit kalau nak lintas sorang-sorang.

*ni kes untuk jalan raya yang besar okeh!*

5. aku takut belayar.

maksudnye,aku takut nak naik segala pengangkutan air kecuali banana boat sebab arituh test kat pd tak berapa nak takut laa.. aku ni mabuk laut. so, kalau naik bot atau kapal atau feri memang aku akan mabuk.bukanlah takut ke ape. tapi aku rimas. dah sampai daratan nanti mesti pening kepala. tuh yang malas nak pegi pulau.

6. kehilangan

tak kisah lah barang ke...harta benda ke.. ahli keluarga ke..kawan-kawan ke.. memang aku sangat takut kalau aku hilang salah satu daripada mereka. semua orang pon taknak hilang pape barang kan? sama lah macam aku,.

ada satu hari tuh, sorang 'hamba Allah' ni mimpi mak and ayah aku meninggal. masa dia mula-mula bagitau aku tuh, aku terkesima jugaklah. bengong jap 5minit. pastuh, aku ok balik.kan orang cakap,kalau kita mimpi orang tuh meninggal,maknenya orang tuh panjang umur kan? Waallahu'alam.. aku selalu doa yang umur mak ayah aku ni panjang at least sampai aku boleh balas jasa dorang..

7. being in relationship.

since hubungan percintaan aku yang dulu sudah kecundang..( ayat prosa tradisional tingkatan 5)..aku macam takut nak ada hubungan dengan so-called boyfriend. macam trauma pon ada jugak. almaklumlah,usia muda remaja ni macam-macam. penat woohh nak berkenalan lagi..nak hafal tarikh lahir die lagi..tarikh kapel..tarikh first dating..nak simpan duit beli adiah besday lagi..nak hafal nama mak ayah dia lagi..berapa adik-beradik lagi.woohh..dengan aku memori yang ala-ala ikan emas ni lagi susah nak hafal tau..dulu,setahun pas kapel pon aku ingat-ingat lupa tarikh kapel tau! apatah lagi nama mak 'beliau'..haha..sengal,kan?

seriously, Im not ready for a relationship. takut aku tak dapat bagi komitmen dalam perhubungan (again ayat Berita Harian). takut aku cepat bosan. takut takleh bahagiakan dia. takut ditinggalkan. takut nak kawen.eh??

*kalau my ex baca nih,serious I ikhlas tau ingat semua pasal family u dulu.sampai skang pon ingat.

8. future

aku takut kalau future aku bukan yang macam aku bayangkan. memanglah kita takkan dapat apa yang kita nak,kan? tapi at least dapat dalam 20% apa yang kita impikan pon aku dah bersyukur sangat-sangat. cuma aku takut if nanti abes belajar,aku tak dapat keje. aku tak dapat nak beli kete idaman aku. tak dapat nak hantar mak ayah ke Mekah. tak dapat nak kawen. ehh?? *again*


Dan dalam semua ke'bajet-takut'an aku nih,mestilah kita semua kene takut pada Allah.. takut pada Hari Mati,takut pada Hari Kiamat.

p/s- aku rasa aku takut nak kawen!



No comments:

Post a Comment