Kurung Moden

Sunday, October 23, 2011

weekend yang bosan lagi..

Salam sejahtera ke atas kamu!

Cuti hujung minggu yang agak bosan. Or should I say, bukanlah cuti sangat ponn =.=' . Asyik memerap dalam bilik study untuk test next week. Nerd,kan? urgh.

Otak terkadang macam memaksa untuk tidak memikirkan pasal test. Naluri semacam suruh keluar ajak kawan tengok wayang. (Did I said 'naluri'?omg. Cikgu BM saya mesti bangga!)

If kursus saya sekarang ini adalah art and design atau kursus seni persembahan,seharusnya saya tidak akan memerap dalam bilik.Ikat rambut ponytail.Meja berserabut dengan magic pens and papers. Mug nescafe malam tadi yang belum berbasuh. Lame,Lily! Tapi,science stream memang menuntut pengorbanan yang maha besar. Kau bukan boleh baca,hafal dan lulus saja. Harus paham,apply,kaji,exercise,memorize, dan banyak lagi terms yang kejam harus digunakan.

Seharusnya scientifics terms terkeluar dalam percakapan seharian. Contohnya,masa saya nak beli keropok lekor di kafe fakulti baru-baru ini.

saya~ awat keropok nih macam lembik je?

klasmate saya~ maybe we shud used thermal process like in petroleum furnace baru keropok tuh stay panas lama-lama.

Ada nampak any connection between keropok lekor sejuk dengan petroleum refinery tak? Ada tak? Yes,I know. Psycho kan classmates I?


Macam nak jerit kuat-kuat 'GET A LIFE LAA LILY!!!!!'

Tapi..tapi..tapi..

Tak boleh. Kena study jugak. Sebab hari tu test environmental chemistry saya sangat teruk.Teruk sangat-sangat.Agaknya lecturer pon jijik dengan kertas test saya. Entah apa je yang saya jawab.

Jadi,haruslah test Industrial Chem kali ini kena perform well.I mean, VERY WELL. Kan nak apply master nanti?*wink* amin.


Okay, At least weekend saya ada makna sebab saya mampu update blog hari nih! Okay,nak sambung study Petroleum Refinery asbestos tuh!


p/s- comel tak notes saya?teehee.

3 comments:

  1. ko mmg ske buat notes cecantikk mcm mse time mude2 dulu..

    ReplyDelete
  2. hehe..jem..time kasih.
    cika..notes aku wajib ade kartun.kalau x,xde mknenye aku nk bace.haha..kartun yg over dr isi penting..haha..

    ReplyDelete