Kurung Moden

Thursday, January 27, 2011

sehari di makmal kimia~


Hola!
sudah agak lame saye tidak meng'online'kan diri..
so,maknenyer blog pon da lame tak berusik!
hehe~

saje je nak update kisah hidup lam lab..
atau nama skemanye makmal sains..
hey,da name pon blog budak sains..eheh!

sem ni saya ade 3 lab yang kene attend..
bukan setakat datang je..
tapi kene wat experiment,men-men dengan solution yang bahaya,letup sane,letup sini...
yang paling penting kene wat lab report yang berkajang-kajang..
penatnyer!!






walaupon lab bukanlah tempat yang seronok tuk bersuke rie,tapi muke tetap maintain!
kene slalu ceria!supaya experiment berjaya! kang kalu muke masam-masam mesti banyak errors!
hehe~~


ni antara kawan-kawan yang suke berlumba-lumba nak siap dulu..ntah pape je..nak timbang kat analytical balance pon nak berebut..naseb ek Dr Chan tak nampak..kang sia-sia je kene tolak markah..
keadaan selalu je kelam kabut lam lab physical chemistry ni..
kang ade je test tube pecah la..
weighing boat tak cukup la..
ether tumpah atas kasut la..
safety google tak clear la..
tak reti nak centrifuge la..
hey...macam-macam!

mesti pening lab assistant layan kitorang yang takde nilai-nilai saintifik ni~~



keadaan sekeliling memang sangatla kelam kabut..
masing-masing nak siapkan awal..
yela..lapar seyh duk bertapa lam lab 3jam...
sape tahan?
potassium permanganate pon nampak cam air ribena jer.. T_T




ni meja saya dan lan partner saya,fynn..
nampak cam cool je kan?
sebenarnyer serabut gile ni..
nak record data lagi..
nak tuang solution lagi..nak titrate lagi..
dahla bagi mase 3jam je..mane cukup..pttfff..


papepon,saya enjoy dengan ape yang saya lakukan skang!

bahagia sebab saya suke ape yang saya buat..
bahagia sebab ade orang-orang tersayang disekeliling saye..
bahagia sebab dia ade sentiasa bile saya susah..
bahagia sebab saya BAHAGIA!
motif??




No comments:

Post a Comment